Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

AGM Berjalan Lancar

Saturday, July 25, 2009

Berakhir sudah pemilihan kabinet baru dalam yang akan mewakili untuk memikul mandat dalaerm organisasi mahasiswa sains.Tahniah diucapkan kepada semua mahasiswa yang terpilih untuk bersama PMS pada organisasi penggal ini.

Pembentukan kabinet kali ini berjalan lancar walaupun timbul ada sesetengah perkara yang menjadi pertikaian dalam AGM kali ini terutamanya dalam pemilihan MT.Kalau di dasarkan kepada perlembagaan, ingin sekali lagi direnung kembali mengenai pemilihan MT pada penggal lepas.Pemilihan yang lepas adalah berdasarkan undi mahasiswa.Namun pada kali ini tidak pula digunapakai.

Kesimpulannya disini, adakah perlembagaan secara tiba-tiba diubah atau dipinda tanpa persetujuan 2/3 daripada ahli persatuan.sekiranya ini berlaku, perlantikan dikira tidak sah.

Namun, itu bukan pertikaian yang mahu dijadikan kontroversi tapi sekadar renungan untuk semua.Peganglah amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada anda semua.

Tahniah buat rakan-rakan yang telah berjaya memegang tampuk kepimpinan baru terutama semester 3.Tahniah buat teman sefikrah..Anda sudah berada pada tanggungjawab yang baru.

"usah gentarkan revolusi sekiranya anda mencipta evolusi"

0 comments: